Friday, March 7, 2014

besar molek.


" kau tak baik cakap macam tu "
" Tak baik hukum dia macam tu "
" Tengok lah latar belakang dia "

Hai awak.
Nape tak tutup aurat?

Bahagia ke hidup macam ni?
Tahu kan , dosa ape semua tu.

Saya tak menyokong.
Hurmm..dulu-dulu saya pernah cakap dengan kawan saya pasal orang macam awak ni.
Tapi saya pulak kena bash.
Silap saya lah kot, menghukum orang.

Mereka kata, awak jadi macam tu sebab faktor keluarga.
Keluarga awak bukan jenis yang kuat agama sangat.
Kate mereka lah.
Kate mereka, awak yang cakap macam tu kat mereka.
Mereka setuju jugak.
Faktor keluarga.


Well. Boleylahhh.

Tapi kan awak...
Ade je anak tok imam yang main barang.
Keluarga dieorang, adik-beradik die semua baik-baik.
Belajar tinggi-tinggi semuanya.
Yang perempuan tudung labuh, laki siap berserban.
Surah semua basah di mulut.
Dia seorang je macam tu.
Black sheep.
Kesian.
Dia nak salah kan siapa? macam dah kurang je " orang untuk dipersalahkan ".
Tak macam awak, awak ade family yang tak kuat agama untuk dipersalahkan.
Kan?

Tapi kalau tengok fizikal awak ni.
Dah besar molek rasanya.
Belajar pun terrer.
Boleh membaca tulisan saya lagi.
Takkan tak boleh fikir sendiri lagi.

Alah.
Sama la macam mak bagi kita rm2:00,
suruh beli air batu kat kedai harga rm1:70.
kalau kecik-kecik dulu, dapat je air batu..selalu lupa nak ambil wang baki kan.
Tapi takkan lah sekarang dah besar molek pun masih lupa nak ambil baki 30sen?

Udah la tu salahkan orang lain.
Awak merokok ke..
Awak selalu one night stand ke..
Awak tak jaga halal haram ke...
Tu semua pilihan awak sendiri yang buat.


Bendiri megah. Katakan..

" itu pilihan bodoh , aku yang dah besar molek ni buat "




4 comments:

  1. Aku dulu xtegur sbb kena bash..tapi klu kawan aku kena gak.iti tanggungjawab..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la. aku tegur yang rapat2 ni je la. tapi, rapat2 pun.. tak semua boleh makan teguran ni. ade je bab nk defend

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...