Monday, February 24, 2014

cakap saja la kan?

  Menunaikan rukun islam itu wajib kan? Melengah - lengahkan berdosa kan? Kalau tak usaha untuk melakukan rukun islam (mendirikan solat sbg contoh) , berdosa kan? tak usaha... maka akhirnya, tak buat la kan? Okey.. as a muslim, aku memang ada niat untuk tunaikan rukun islam yang keempat. Aku percaya orang lain pun sama kan? (terhad pada readers muslim). Tapi kan... entah lah. Aku just terfikir, banyak mana duit yang aku spend untuk sesuatu yang bukan keperluan. Macam smartphone mahal ni hah, lens kamera, roadbike, jalan-jalan situ sini tu semua. Sedangkan, kalau nak ditotalkan kesemua kos membeli bnda alah tu semua... aku rasa mungkin aku dah mampu untuk tunaikan haji kot sekarang ni. Moga diberi ketetapan hati untuk terus menyimpan, kurangkan beli bnda yang tak berfaedah sangat.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...