Friday, January 31, 2014

bakat.

 Aku tengok ramai je orang yang tak berbakat melukis, tapi tak habis-habis nak mendoodle situ sini. Salah seorangnya, aku lah kot. Aku tak tahu, tapi aku dan adik beradik memang waktu kecik-kecik, maa cakap... benda first yang aku adik beradik paling suka adalah kertas dengan pensil. Kalau tinggalkan saja aku dengan pensil dan kertas, aku duk sorang-sorang kat rumah pun tak apa. Sampaikan kalau parents aku nak keluar ke mana-mana, dieorang bawakkan buku dan pensil. Aku lah hardcore sikit.. tapi behave. Adik-adik aku nih... tak cukup kertas, abes dinding rumah di conteng nya dengan gambar lori. ye. Lori... aku tak faham kenapa, tapi setiap kali dieorang melukis "lori" tu.. imaginasi tu meleret sampai buat bunyi lori. Padahal lori lukis pun tak siap lagi. Serius... imaginasi tahap dewa adik-adik aku ni. 
  Tapi itu lah... bila dah besar-besar ni rasa "minat melukis" tu dah hilang... "bakat"? aku tak sure... time sekolah, boleh la "dikatakan mat kreatif".. Tapi, aku prektis aje kot. Sekarang ni xdak masa da nak prektis2. Kalau la diberikan pensil dan kertas sekarang ni agaknya, lukis lambang nike pun fail agaknya. Aku kagum la dengan anda-anda sekalian yang tak pernah hilang minat dalam mengasahkan bakat seni tu. Bagus la.. teruskan. Memang tak semua orang dilahirkan dengan bakat pun. Nak terrer kena usaha asah sendiri. 

4 comments:

  1. Aku pun sama...kecil2 dulu aku boleh lukis gmbr awek yg aku suke.skrng ni nk lukis gmbr bakal isteri pun asyik x menjadi jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. perghh.. ini lagi legend.siap lukis gambar awek...haha

      Delete
  2. masa kecik2 suka lukis gambar lori dgn kereta untuk adik2..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...