Friday, October 26, 2012

The Korbaners-Pumped Up Kicks

 Salam, and good morning readers yang dikasihi sokmo.Tak lupa juga, Salam aidil adha untuk anda-anda disana. Tahun ni..masuk tahun keempat aku beraya haji di perantauan. Well, mungkin bagi sesetengah orang ...Raya Haji nih apa lah sangat kan...mungkin orang tu orang key'el.Tapi orang pantai timur sebaliknya.. Raya Haji sangat-sangatlah meriah.Lagi-lagi area Kelantan dan Terengganu.. Sebenarnye, agak sedih la jugak semalam. Bukan sedih pasal tak dapat beraya di Malaysia yang happening tuh. Tapi sedih sebab pada-pada hari macam ni, tak dapat bersama keluarga tersayang, tapi bertungkus lumus siapkan kerja di Lab.

 Haha... Life aku sekarang ni macam ape ntah... pergi Lab pagi,balik malam. Kadang-kadang esok pagi. Tanpa tidur.. Semalam pun pukul 3 pagi baru balik. "giler".Memang langsung takde life lah sekarang nih. Kalau kerja kuat buat aku selim xpe lah jugak..Ini mana nye nak kurus... stay up malam-malam, perut masuk angin kan? tahu je lah aku buat ape kalau dah macam tu. Aku tak tahu sangatlah budak-budak yang buat degree di Malaysia ni macam mana. Tapi dengar ceritanya ade je yang sampai tak balik rumah.So, macam lebih kurang lah. "kot".. aku tak tahu.. hehe

 Semalam aku call rumah...biasalah.Nak raya kan...sibuk macam mana pun kena fikir hati orang tua. Kalau time belajar nak call family pun susah, nanti bila dah kerja, dah beranak-pinak,lagi liat nak call. Sedangkan mereka tertunggu-tunggu panggilan kita kan? Tapi, Maa Abah aku nih memang kaunselor terbaiklah.. Sentiasa supportive.

"Kesiannye ke mung. Takpe la... berkorban lah sikit.Tahan lah ye..
tak lama dah pun. "

" Biasalah tu... Nak berjaya ni bukan senang.Mung kena sabar lah banyak-banyak."

 Ayat nih buat aku terfikir dalam-dalam yang kalau nak berjaya, memang kena berkorban. Kalau rasa diri tu taknak hidup susah,tak apa.Tapi kau takkan naik ke level yang lagi tinggi lah dalam kehidupan kau tu. Perlu berkorban demi masa depan.Yang penting ikhlas kan hati la kot nak buat sesuatu perkara tu. Bukan belajar sebab nak berlagak dekat kawan-kawan yang tak dapat peluang nak masuk University. Ada je orang macam tu.. Tapi yang berlagaknya, bukan anak saja.. Mak Ayah pun join skali. Padahal anak masuk kolej swasta aje pun. Swasta kan? kau tahu aje lah.. tak mohon pun dapat.Janji ada duit.

 Eh, melalut pulak.hehe.. Seriusnya, aku mungkin takkan pernah lupa susah payah aku kat sini.Ayuh, caw ke kelas pulek~

#nak berjaya,kena berkorban. Macam minah nih lah jugak.

6 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...