Tuesday, April 3, 2012

kapan tiba ajalku

 Salam readers.. lame tak membaca hasil tangan aku kan? kalaulah ade kan?hehe.. well,aku sedikit bz skrg. Alhamdulillah dah masuk tahun 4 nih,bnyk lah pulak kerja nak kena buat... Tapi takpe,kita pulun sampai abes!

 Ade cerita best,nak kasik taw kat hangpa semua.. Tadi petang, aku solat asar.. then tetiba time tahiyat akhir tu...rumah aku bergegar. Guess what??

"gempa bumi"

 Tapi alhamdulillah,die dtg singgah sekejap je.. tetiba rase mcm terhuyung hayang bile time nak kasik salam. Cume aku terfikir... Nasib baik lah solat di awal waktu tadi. Ye,aku sendiri pun takkan terlepas kadang-kadang. 30minit sblm waktu asar nk abes baru nak solat asar.. eleh,korang pun...lebih kurang kan? hehe.

 Kalau lah tetiba time tu kau tak solat lg,then ajal kau dah tiba... macam mane? nak pakai alasan ape nnt kat akhirat? Bnyk saksi yg boleh bgthu.. tp cerita dari saksi itu cerita molek ke, tak molek? fikir-fikir ya sahabat sekalian.

"ingat !! solat awal waktu "

p/s : saksi tu tak semestinya manusia :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...