Wednesday, December 7, 2011

aibku aibmu jua..

Salam readers.... hehe.wah..lame betul aku tak buat entri ye? maksud aku entri yg agak serius la..hehe . al Maklum la..exam mode,takde selera nak update blog. Jangankan nak update, bukak pun sekejap-sekejap..adelah tak sampai 10 min.haha..bizi..bizi.... So,kau tahu ape itu aib?

"aib,bukan ain"

 Ain tuh nama adik sepupu aku..comel aje die.haha .Aib nih kalau translate ikut bahasa mudah tu maknenye malu lah kan?Aku,kau,die,mak engkau,tok die dll... semua pernah buat silap,ade kekurangan masing-masing.Ade aibnye masing-masing.Seriously,aku percaya,setiap orang ade perkara "kotor" yang kalau boleh tak mahu orang lain tahu.Kot-kot lah si polan nih terkencing atas katil time tidur semalam.Abes basah lencun tilam (lembek kalau bahase ganu). Malu lah kan kalau kawan-kawan tahu..

"aibku,aibmu jua"

 Pernah kau kutuk kawan kau depan-depan di khalayak orang ramai? pernah? tipu tak pernah.. hehe.sama ade kutuk serius mahupun kutuk hanya sekadar gurauan.. well, hati tuan punya badan sapa lah tahu kan? Depan kau muka manis,sengih-sengih kambing,tapi dalam hati..

 Pernah sekali kawan aku cerita pasal hadis... maksud ringkasnye mcm nih lah.. "kita bukak aib orang time nih,Allah akan bukak aib kite nanti" . kenapa? sebab apa yang kau gelakkan sekarang nih,adalah perbuatan yang kau sendiri bakal buat..tapi mungkin waktu,tempat yang berbeza sahaja..atau mungkin time tuh "bentuk" kau pun dah berubah.

" facebook,twitter,blog.. medan dosa "

 Aku terfikir kadang-kadang,macam manelah jenis manusia...yang bila ade je tak puas hati dengan seseorang, rasa jengkel dengan seseorang,terus update status ke alam maya. Banyak 'like' kau dapat,banyak lagi saham yang kau dapat..see? secara tidak langsung...kau dah bukak kau punye perangai buruk sendiri .

"ada masalah,mengadu dengan tuhan..bukan dengan makhluk"

 Bila terlalu taksub,nak mengadu dengan makhluk..maka terbukak lah pekung orang lain kan? Baguslah...tingkatkan prestasi anda :D

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...